واتر مارکینگ تصاویر دیجیتال

واتر مارکتینگ دیجیتال به فرآیند مخفی کردن اطلاعات در یک داده دیجیتال گفته می‌شود که کم‌ترین تغییر را در داده میزبان اعمال می‌کند. داده دیجیتال می‌تواند داده‌های مربوط به یک تصویر، صوت و یا متن باشد که در این کارگاه منظور از داده دیجیتال، داده مربوط به تصویر دیجیتال است. واتر مارکینگ کاربردهای گوناگونی دارد که مهم‌ترین کاربرد آن اثبا حق مالکیت داده دیجیتال مانند یک تصویر و یا یک دنباله ویدئو می‌باشد. صاحب داده دیجیتال می‌تواند علیرغم حمله‌هایی که برای تخریب تصویر واتر مارک شده انجام شده، با استخراج اطلاعات از قبل مخفی شده، مالکیت خود را نسبت به محصول خود اثبات نماید.

مدرس کارگاه : آقای دکتر قانعی

مکان کارگاه : ;کلاس 107
نوبت 1ساعت 18 تا 19:30

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *